top of page

Sukkelt het klantbrein in slaap bij jouw marketing?

Foto van schrijver: Cora GrootjenCora Grootjen

Ons brein valt letterlijk 'in slaap' als hij dingen ziet of leest die het al kent, herkent, vaker heeft gezien of gelezen. Die enorme machine, ons brein, heeft ‘gerichte’ en verse voeding nodig. Daar gaat het namelijk van aan! Daarvan komt het in beweging in plaats van dat het gaat slapen!


Ons brein scrolt voorbij jouw boodschap!

Check maar eens bij jezelf: Op linkedIn zien we steeds vaker persoonlijke onthullende, open en eerlijke verhalen. In een blog of verhalen. Ondernemers die hun verleden schetsen, aangeven van hoe ver ze komen, hoe diep ze zijn gegaan. Respect hiervoor en het werkte krachtig maar… Merk jij ook op dat je langzaam aan er steeds vaker gewoon aan 'voorbij scrolt'?


Ons brein bepaalt wat en waar we kopen!

Ons brein skipt al hetgeen we al kennen, of herkennen. Hoe mooi ook, hoe goed ook je verhaal.. Herkenning, het idee van meer van hetzelfde; voor jou voelt het wellicht als krachtig maar het is maar het klantbrein springt er omheen. Het klantbrein wil jouw uniekheid zien, een echt fris, eigen verhaal. Proeven en zien wat jou in zijn ogen echt uniek maakt en raakt. Gevangen in een reeks van korte momenten van werkelijk onderscheid. Dáár gaat je klant op aan!


En dat is wat je wilt. Sterker nog, wat we in deze enorme informatie-maatschappij nodig hebben om überhaupt connectie nog te maken! Om in contact te komen, verbinding te krijgen.


Nieuw, eigen én echt fris triggert!

Het is dus van belang dat je het brein van je klant echt weet te prikkelen. Aanzet om verder te lezen, je graag te willen spreken, te willen klikken/mailen etcetera. En daarom is het van belang dat hetgeen hij of zij ziet of ziet staan hem of haar ook echt ‘triggert’, raakt, nieuwsgierig naar meer maakt, nieuwsgierig naar jóu en wat jij kunt brengen!


Vertel jij jouw krachtigste verhaal?

En check dan met dit in je achterhoofd nog eens jouw website, je posts op social media. Je aanpak als team richting klanten, je presentatie in je offertes of tenders en je salesbenadering voor het maken van afspraken? Is deze nog echt fris, onderscheidend? Zet het jou zoals je echt bent, met je eigen kracht en eigenheid nog neer? Is het echt de krachtigste vertaling van jouw business? Wie je echt bent? Ga je daarin echt op scherp? Of sluipt het soms net te veel richting de commodity? Met alle gevolgen van dien als veel energie erin steken maar niet wat je wilt bereiken. Veel tijd kwijt zijn? Niet hetgeen je wilt scoren?


Geen trucjes maar échtheid!

En laat ik helder zijn! Ik ben niet van de trucjes of technieken. Ik pleit absoluut niet voor platte of gladde aanpak van je marketing! Ik pleit wel voor echt werken vanuit jouw kern! Jouw unieke kracht en essentie in relatie tot jouw klanten en of de markt die voor jou van belang boven halen. Vanuit die echtheid je positie bepalen en van daaruit ook jouw markt benaderen. Op jouw geheel eigen, echt ‘jouw’ echte en daarmee onderscheidende wijze.


Tijd voor jouw waarde-APK!

Wanneer heb jij hier voor het laatst bij stil gestaan? Wanneer hebben jullie als team voor het laatst echt een keer fris en met open blik naar je aanpak, positionering en manier van met je klant communiceren gekeken? Wanneer deed je hierin, met je team, voor het laatst een hierin frisse en eerlijke herijk?


Dit is iets wat we ons wel bedenken maar heel vaak ook heel snel weer vergeten. In de waan van de dag ten onder gegaan. Maar wat als zo'n herijk je aanpak tot 124% doeltreffender maakt? Wat als bedrijven die deze check wel deden hier direct meer opdrachten en ook beter bij hen passende opdrachten mee binnen haalden? Duurzaam!


Vernieuwing moet je aanjagen!

Dit proces zelf aanjagen is niet heel eenvoudig. Doordat je er zelf namelijk heel vaak vol midden in staat! Ook jouw brein en dat van ons team heeft moeite met een echt frisse blik als je dagdagelijks beweegt tussen ingeslopen aannames, vaste denkwijzen en denkrichtingen. Dan is zo'n herijk maken knap uitdagend! Maar daar is een goede oplossing voor! Dan helpt een korte, boostende sessie. Want daarbij kun je met gave denktechnieken korte metten met alle van nature ons beperkende neigingen maken!


Creatief je Business Boosten

Oh ja, had ik al gezegd dat dat is wat ik het liefste doe? Teams en organisaties helpen en aanjagen met Creatieve Business Boost sessies. Om hiermee de blikken weer op fris, klant en marktgericht vanuit eigen sterkte insteken van de marktaanpak, markt- en klantbenadering aan te zetten. Jullie unieke kracht scherp en weer opnieuw tot (markt)waarde maken!


Geprikkeld? Bel!

Meer weten, of wil je een keer met teams en partijen die jullie voorgingen spreken, van hen horen wat dit deed met hun resultaat of aanpak? Leuk, ik koppel je graag. Bel me dan bespreken we wat hierin kan met elkaar. En wie weet zijn jullie dan het volgende team wat stopt met te veel kracht verspillen!


Stop verspillen, ga ontginnen!



Comentarios


PLATO LEIDEN.jpeg

Beïnvloedingspsycholoog

Refresh Your Value 

Raadhuisstraat 16a

4266 EB Eethen

KVK: 76210162

BTW: NL003066111B22

4266 EB Eethen

academie.png

Master Creatief Denken

Professioneel Innovatief Trainer

tias-logo-standaard-wit-label.83edbc8e64

Master Design Thinking &

Beïnvloedingspsycholoog

+31 (0)416-532712 

+31 (0)6-43599496

info@refreshvalue.nl

www.refreshvalue.nl 

image001.jpg
spotcer logo.jpeg

Gecertificeerd Sales Management Professional

Gecertificeerd Trainer/Coach

RYV_logo2019_RGB-transparant.png
bottom of page