Door de crisis realiseren we ons meer dan ooit dat het belangrijk is om wendbaar te zijn. Succes organiseren valt of staat met ons vermogen onze strategie aan te passen op wijzigende parameters en ons positief te blijven onderscheiden.
Vaak nemen we een nieuw product of dienst als vertrekpunt voor innovatie. Bedenken we van daaruit wat we daar mee kunnen doen. Zonder ons te bedenken dat het uiteindelijk niet om producten of diensten gaat maar om in hernieuwde context daarvan de waarde!
Start vanuit waarde!
Vooruitstrevende bedrijven weten heel goed waarom zij op aarde zijn. Zij kennen de drijfveren van hun klanten. Een waardegedreven herijk van de strategie helpt hen om, juist in periode van verandering, krachtige prioriteiten te stellen. Door eerst te kijken naar kansen die ontstaan en het krachtenspel en behoeftepalet wat wijzigt, wordt het mogelijk gericht en krachtig de strategie en aanpak te herijken. Met als resultaat meer waarde voor de klant en organisatie.
Klantwaarden raken!
Klantbeleving wordt steeds meer een differentiator. Gewoon goed is niet genoeg. De lat ligt hoger als we, anders dan op prijs en duurzaam verschil willen maken. Om onderscheidend en relevant te blijven moet je echt goed zijn in wat je doet. Echt waarde toevoegen. Hoe beter je weet te achterhalen wat klanten drijft, des te beter je je aanpak, strategie, dienst of product daarop kunt richten en vormgeven.
Verschil blijven maken
Maar dat is niet het enige. Als iedereen klantwaarde weet te achterhalen en zich daarop richt, hoe ga je dan verschil maken? Het geheim hiervan zit hem in een expliciete koppeling met de specifieke kracht van jouw organisatie. Déze waarde onderzoeken, leren kenen en – en dat is vaak het lastigste – van strategisch naar tactisch en operationeel niveau vertalen maakt bedrijven onverslaanbaar! De waarden moeten in alles doorklinken, je dienstverlening, communicatie vormgeving, houding, soort activiteiten. Alleen met hierin de slimme en doordachte match en keuzes maak je jouw kwaliteit en kracht een niet te evenaren waarde.
Nieuwe waarden; toekomst bepalend
Generatie Z stroomt onze organisaties binnen. Geboren na 1994, opgegroeid met de smartphone en een wereld van 24-7 online beschikbaarheid. Deze generatie typeert zich met hang naar authenticiteit, echtheid, het ware zelf. En kiest voor bedrijven en organisaties die deze waarden voorstaan. In 2021 zullen zij 40% van de grootste wereldmarkt beslaan. Sterker nog 64% van de consumenten typeert zichzelf inmiddels als ‘belief-driven' (Edelman, 2018). Dit maakt het weten van hun en je eigen ‘beliefs’ relevant en bepalend.
Ook werken aan een duurzame waardebasis?
Hoe beter je kijkt naar de veranderende situatie. Hoe opener je staat ten opzichte van een
. Hoe krachtiger je onderscheid en kans tot verbinding. Blijf wendbaar en verschil maken. Wij kunnen je daar bij helpen. Met aansprekende frisse aanpak en processen. Interesse? Neem contact op voor een afspraak.
Comments