top of page
  • Foto van schrijverCora Grootjen

Support je brein weer onweerstaanbaar te zijn!

Bijgewerkt op: 6 okt. 2020

Juli 2020 - Een rollercoaster was het afgelopen maanden. Met grote impact op resultaten. Verkoopcijfers daalden gemiddeld ruim 30%. Met zijn allen waren we druk bezig met de interne situatie en aanpassing.

Langzaam komen we met onze voeten weer terug op aarde! Als na elke crisis in een veranderde situatie. Een mooi moment om ook eens goed naar ook de kansen-kant van deze transformatie te kijken. Wat brengt het ons?

Wat ons brein het liefste doet bij crisis is ‘borgen en beveiligen’. Omdat we boven alles vooral niets kwijt willen raken. Omzet, klanten, hou vast, processen. Dit niet verliezen of hoeven loslaten vinden we in crisis stiekem véle malen belangrijker dan kijken naar wat we positief uit de situatie kunnen halen! kunnen winnen! Kijken naar kansen.

Dat we dit doen gebeurt in een reflex. Als we onze bodem voelen wankelen zoeken we houvast! De kracht zit hem vervolgens wel in jezelf, na die eerste reflex, herpakken én met open blik de situatie aangaan. Het óók vanuit ander perspectief bekijken!


Dit kan door onszelf juist bij verandering frisse en prikkelende vragen te stellen. Vragen die je uitdagen om binnen hetgeen ontwikkelt nieuwe mogelijkheden te zien. Door het licht er net iets anders op te schijnen. ‘Verloren grip’ zet ons aan tot ‘behoud en beheer’ maar voor wie het lef heeft en nú die 'andere' zienswijze kiest, liggen er veel kansen klaar om mee aan de slag te gaan.

Hetgeen wat voorheen goed werkte, kan ons succes nu juist beperken. Hetgeen voorheen zorgde dat je klanten voor je won kan maken dat je nu de boot volledig gaat missen.

Na een crisis draait er van alles in de wereld. Waar het dan om draait als je commercieel succesvol wil zijn en blijven is het opnieuw verkrijgen van engagement!


Dus... tijd om onze mindset op herijk in te zetten. Onszelf nu mooie en soms pittige vragen te gaan stellen. Als, waardoor kan ik in deze reshuffle in de maatschappij weer groei en vooruitgang krijgen? Wat maakt ons, nu er zoveel onzekerheid is, weer waardevol voor klanten? Juist het antwoord op dit soort vragen is hetgeen wat vaak de meest krachtige, bijzondere en gave inzichten geeft. Wat ons in staat stelt daarna verschil met onze aanpak te maken en succesvol te zijn.


Dit soort vragen staan centraal in creatieve sessies. Sessie waarin we met vernieuwende en frisse denktechnieken ons brein nieuwe verbindingen laten leggen. Door onszelf te verplaatsen in de nieuwe context en met een andere dan standaard aanpak aan de slag te gaan.


Samen omzeilen we dan ‘vaste’ denkkaders. Spreken we de enorme kracht aan die in ons team aanwezig is. Hiermee zetten we energie en gezamenlijke inspiratie om in groei en kansen in plaats van weer ‘gewoon’ hetzelfde doen.

Wat is er veranderd voor jouw klant? Heeft de crisis iets gedaan met zijn of haar waarde én waardering? Zit hij of zij nog op dezelfde plek in voor de crisis de keten? Wat is er gebeurd met zijn of haar beeld op nu relaties? Is er verandering in zijn of haar pijnpunt/situatie? En, wat brengt dit ons?


Vragen waarmee we 'anders' kijkend aan de slag gaan op weg naar nieuwe kansen en krachtiger marktbenadering met nu rákende nuances. Qua marketing, sales en communicatie. Want, één ding staat als een paal boven water. Nu is het moment voor het verkrijgen van hernieuwd engagement en positie bepalen! Waar wil én ga jij staan?

6 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page